Kps2.png

img_7387.JPG

“Når vi etter mange år som ledere i en eldre kirke opplevde at Gud kalte oss til kirkeplanting, så ble kirkeplantingsskolen en perfekt match som ga oss riktig kunnskap i rett tid”

- Ariel og Rebekka Lund (Salt Trondheim)

På kirkeplantingskolen lærer du faget menighetsplanting, blir trent som menighetsplanter og du blir kjent med andre som også er kalt til å plante.

HVORDAN?

Fleksibelt

Kan gjennomføres ved siden av jobb og/eller studier.

Balansert

Inkluderer både teori og praksis.

Grundig

Spenner over mange fagområder: forkynnelse, evangelisering, ledelse, fundraising, administrasjon, organisering, personlig liv, etc.

Personlig

Har fokus på både personlig utvikling og å utvikle en menighetsplantingsplan

"Aldri før har man visst så mye om hva som trengs for å lykkes med kirkeplanting. Dette er et fag som kan læres; Derfor trengs denne skolen. Med kompetente plantere og en hel bevegelse som vil at kirkeplanting skal skje, så kan vi sammen utrette mye for Guds rike."

— Øystein Gjerme, leder for pinsebevegelsen i Norge.

unsplash-image-4-EeTnaC1S4.jpg

Undervisning

1 times ukentlig undervisning skjer online til et fast tidspunkt gjennom e-læringsplattformer Simply Learn. Lærerne er fra sentrale menighetsplantingsmiløjer i pinsebevegelsen.

En viktig del av skolens program er 4 døgnsamlinger fra torsdag ettermiddag til fredag ettermiddag.

Pensum består av bøker med tema som passer inn med undervisningen og gir kompetanse innen menighetsplanting.

unsplash-image--uHVRvDr7pg.jpg

Praksis

En viktig del av skolen er den praktiske læringen. Du vil få prøvd deg på ulike oppgaver i menigheten og tilegne deg ferdigheter en menighetsplanter trenger å beherske. Dette ser vi på som en pastorlærling.

Alle vil få praksisplass i sin hjemmemenighet og en pastor blir fungerende mentor og tilrettelegger. Gjennom praksisen får du trent opp ferdigheter med konkrete ferdighetsmål knyttet til seg. Anslått tidsbruk i praksis er 4 timer per uke, i samråd med hver enkelt leder.

TIDSBRUK
Samlet arbeidsmengde med undervisning, pensum og oppgaver er anslått til et 20% studium, men den eneste låste tiden er knyttet til en ukentlige undervisningen og døgnsamlingene.

DATOER
12. sep 12:00-17:00 (Bergen)
15.-16. nov 17:00-17:00 (Oslo)
28.-29, mars 17:00-17:00 (Oslo)
23.-24. mai 17:00-15:00 (Bergen)
25. mai 11:00 - graduasjon

PRIS FOR DEG SOM PLANTER UT FRA EN KIRKE
Enkeltpersoner:  15 000,- (9000,- om du planter selvstendig)
Ektepar: 20 000,- (12 000,- om du planter selvstendig)

Inkludert i prisen er undervisning og døgnsamlinger med kost og losji.

Fyll ut forhåndskartlegging og søk via knappen under.